Sunday, July 19, 2009

Pohonlah....Insya Allah akan dimakbulkan

Segala puji bagi Allah Tuhan alam semesta,
selawat dan salam kepada semulia-mulia Nabi dan Rasul,
begitu juga kepada keluarga dan para sahabatnya sekalian.


Ya Tuhanku
kurniakanlah ilmu kepadaku
dan masukkanlah aku ke dalam golongan orang-orang salih.
Kurniailah aku pertuturan yang baik bagi orang-orang yang datang kemudian
dan jadikanlah aku pewaris syurga yang penuh kenikmatan.

Ya Tuhanku,
jadikanlah aku orang yang mendirikan sembahyang,
begitu juga dengan zuriat dan ahli keluargaku,


Ya Tuhan kami,
terimalah doaku
Ya Tuhan kami, ampunilah aku,
kedua-dua ibu bapa ku
dan orang-orang mukmin pada hari diadakan penghisaban (amal baik dan buruk)


Ya Tuhan kami,
kepada Mulah kami berserah
dan kepada Mulah pula kami kembali.


Ya Tuhan kami
janganlah jadikan kami fitnah bagi orang-orang kafir
dan ampunilah kami


Ya Tuhan kami,
sesungguhnya Engkau Maha Gagah lagi Bijaksana.

-Doa Nabi Ibrahim A.S-

Ya Allah Ya Tuhanku
sesungguhnya aku memohon kepada Mu agar tetap mencintaiMu
dan mencintai orang yang Engkau cintai
serta dapat beramal yang dapat menyampaikan daku untuk mencintai Mu.

Ya Allah
jadikanlah mencintai Mu lebih aku sukai dari diriku,
keluargaku dan air yang sejuk
-Doa Nabi Daud A.S-

(Dari himpunan doa-doa terpilih -Walid Muhamad 'Afif)

Mudah-mudahan Allah s.w.t memberi selawat serta salam kepada junjungan kami Nabi Muhammad s.a.w, keluarganya dan para sahabatnya sekalian.
Maha suci Tuhanmu,
Tuhan yang mempunyai kemuliaan dari apa yang mereka (orang-orang kafir dan munafik) sifatkan (dakwakan).
Dan keselamatan serta kesejahteraan kepada para rasul,
dan segala pujian serta sanjungan kepada Allah Tuhan alam semesta.

Amin....Amin.....Amin.

No comments:

Post a Comment