Monday, July 6, 2009

Doa

Ya ALLAH, aku bermohon kepada MU perlindungan dari kelemahan, kemalasan, kedekut, nyanyuk dan juga azab kubur,

Ya ALLAH, berilah ketakwaan kepada ku dan sucikanlah hati ku, sesungguhnya Engkaulah sebaik-baik Tuhan yang menyucikan.

Ya ALLAH, Engkau lindung dan perliharalah hati ku Ya ALLAH dari sebarang perkara yang tidak kau redhai

Ya ALLAH, aku bermohon kepada MU perlindungan dari ilmu yang tidak bermunafaat, hati yang tidak khusyuk, nafsu yang tidak puas-puas dan doa yang tidak dimakbulkan oleh MU
(Riwayat al-Imam Muslim)


Wahai Tuhan yang Maha Pemurah!
Wahai Tuhan yang Maha Pengasih!
Ya ALLAH, lihatlah dari kacamata Rahmat MU!
Supaya Engkau merawat ku dari segala penyakit yang memedihkan
Ya ALLAH, lihatlah dari kacamata Rahmat MU!
Supaya Engkau merawatku dari segala penyakit yang memedihkan
Amiin ya RABBI


Semoga engkau berikan bagi aku Husnul Khatimah saat kematian,
Agar Engkau jadikan akhir dari ucapan ku di dunia ini adalah LAAILAHAILLALLAH

Agar Engkau masukkan aku pada kubur ku dengan cahaya LAAILAHAILLALLAH

Agar Engkau kumpulkanku di hari kiamat dengan golongan yang sempurna dalam LAILAHAILLALLAH

Agar Engkau benamkan ku dan penuhi ku dengan Cahaya dan Hakikat LAILAHAILLALLAH

....dan pada segala permohonan ini dan segala yang tidak aku ketahui dan dalam tirai selubung Pengetahuan Mu Ya ALLAH

Ya ALLAH, Ya Rabb, Ya Rahman, Ya Rahim.....
Ya Hayyu, Ya Qayyum, Ya Dzal Jalali wal ikram.....

No comments:

Post a Comment